15 Şubat 2009 Pazar

Yetur'un Carsi Boregi


Yetur olarak bildigimiz Yesim ablaya once saygi, sevgi ve tesekkurlerimi belirtmek istiyorum.Bu boregin tarifini ondan aldim. Hatta iki boregi birlestirdim.Sicakken yenildiginde kyir kiyir bir lezzet.Yapmasi inanin 25 dk mi aldi(hazirlik ve geri toplama dahil). Geriye sadece pisme suresi kaliyor o da bir yarim saatinizi alir.Size bir saatte borek, iste kolaylik.Milfoyu ya da bizim Afyon bukmesini andiriyor diyebilirim.Neyse tarife geceyim(Yetur dan esinlendim ama kendi yaptigim sekilde yazacagim isteyen gercegine de bakabilir)

MALZEMELER

HAMURU ICIN
  • - 1 kg un- 1.5 cay kasigi maya
  • - 1 tatli kasigi seker
  • - 1 tatli kasigi tuz
  • - goz kontrolunde sogoga yakin ilik su

IC HARCI ICIN

  • - uc farkli ic harc yaptim; yogurtlanmis spagetti-ispanak, yag ve baharat karisimi- beyaz peynir,kasar peyniri ve maydonoz karisimi

ACMAK ICIN

  • - siviyag

YAPILISI

- Oncelikle ic harclarimizi hazirliyoruz.

- Hamuru tum malzemeleri koyup yoguruyoruz.

-Yogurulan hamuru yumruk buyuklugunde irice bezelere boluyoruz.

- Bezeleri tabak buyuklugunde acip altina ustune yag suruyoruz ve hepsini bu islemle ust uste diziyoruz.

- Teker teker hamurlari alip biraz daha yag surup el yordamiyla aciyoruz.Masanin uzerinde elinizle kaydirarak cok kolay bir sekilde acabilirsiniz.

- Kenarlarinda cok kalinlik varsa kesiyoruz.

- Olusan yufkayi sagdan sola , soldan saga, yukaridan asagiya, asagidan yukariya katlayarak hemen hemene tepsi buyuklugunde bir dikdortgen olusturuyoruz.

- Dikdortgenlerin uzun bir kenarina harci koyup gevsekce sariyoruz ve tepsiye aliyoruz.- Uzerini yaglayip firina veriyoruz.(Ben 225° de pisirdim )

- Boreklerin uzeri hafifce pembelesmeye basladigi anda uzerine kasar rendesi doktum' inanin cok guzel bir koku veriyor, mc donald's da gormustum)

-Afiyet olsun...




NOT
- Hamuru hic bir asamasinda bekletmiyoruz.Aksi takdirde borek degil sicacik pogacalariniz ya da corekleriniz olur.
- Ic harc olarak makarna ve peyniz katiksiz gibi dusurdu . Islak turden(*soganli, domatesli, kiyma *ispanakli harc turu) harc koyarsaniz daha guzel olacagina eminim cunku ispanaklilar kapisildi.
- Bezeleri ilk yaparken unla yapin cunku yagla yaptiklarim acarken daha cok delindi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sen de yorum yazmak istermisin?