15 Şubat 2009 Pazar

YENI BLOGUM SEREFINE PORTAKALLI PASTAM


Blogcu'da siksik gordugum ve tahammul edemedigim problemler beni tasinmaya itti , ama o blogumdan da vazgecemeyecegimi anladim.
Blogcudaki sayfama bundan sonra elisi hobileri koyacagim ,bloglarimi takip ederseniz beni mutlu edersiniz.

Gelelim pastama.. Once komsulara ikram ettim; tum rejimde olanlar birer yudum aldiktan sonra bayilacak gibi oldular.Sonra esime tattirdim;
"Diger pastalarin gucenmesin ama omrumde yedigim en guzel pasta"
dedi.

MALZEMELER

PANDISPANYASI ICIN

  • - 5 yumurta
  • - 1 su bardagi seker
  • - 1.5 su bardagi un
  • - 1 paket kabartma tozu

ARA KAT KREMASI ICIN

  • 3 su bardagi sut
  • - 3 yemek kasigi un
  • - 10 yemek kasigi seker
  • - 3 yumurta sarisi
  • - 1 paket vanilya
  • - 1 paket krema(krem likid)
  • - 1/4 portakal kabugu rendesi

ISLATMAK ICIN

  • 1 su bardagi portakal suyu

SUSLEMEK ICIN

  • 1 poset krem santi
  • 1portakal
  • tart parlaticisi

YAPILISI

- Yumurtalarin beyaz ve sarilarini ayiriyoruz.Beyazlarini kopurtup,sekeri ekliyoruz,sonra sarilari ve sonra un ve kabartma tozunu ekleyip karistirip ,yagladigimiz kek kalibinda onceden isinmis 175° lik firinda pisiriyoruz.

- Kekimiz bir tarafta sogurken biz diger yanda arakata surmek icin sosumuzu hazirliyoruz: kremayi mikserle cirpip krem santi elde ediyoruz ve dolaba kaldiriyoruz.

- Sut,seker,un,yumurta sarisini bir tencereye alip orta ateste karistirarak bir muhallebi elde ediyoruz.Atesten indirmeden once portakal kabugu ve vanilyayi ilave ediyoruz , karistirip, sogumaya birakiyoruz.

- Sosumuz sogurken bir taraftan krem santiyi uzerinde yazan sekilde hazirliyoruz ve dolaba kaldiriyoruz.

- Sogumakta olan sosu ara ara cirpiyoruz ki uzeri kurumasin.

- Kekimizi bolmek istedigimiz kadar kata boluyoruz.

- Soguyan muhallebi ve dolaptaki cig kremadan elde ettigimiz krem santiyi hafifce karistiriyoruz.

- Kek kalibimizin icine ilk pasta katini alip portakal suyunun yarisiyla islatiyoruz. Uzerine muhallebili sosu dokuyoruz ve ikinci kati kapatip kalan portakal suyunu dokuyoruz ve buzluga kaldiriyoruz.

- Orada iki saat bekledikten sonra kaliptan cikardigimiz pastayi dolaptaki krem santinin yarisi ile sivayip yarisi ile de susluyoruz.

- Bir portakali kesip soyup dilimlere ayiriyoruz ve her dilimi sanki bir daha dilimlermis gibi ortadan ikiye kesiyoruz.

- Dilimledigimiz portakallari islak kismi uste gelecek sekilde diziyoruz.

- Tart parlaticisini uzerinde yazan tarife gore hazirlayip portakallarin uzerine suruyoruz.

NOT

- Ben tart parlaticisini ilk defa kullandim ve kasikla dokmek istedim az kalsin pastayi mahvediyordum .Uzerinde firca ile surun yaziyor ona dikkat edin derim ben gibi denememis birisi olursa..Bu devirde...

- Daha onceki pastalarimda nisasta kullaniyordum ama nisastam bitti.Pofuduk pofuduk olmadi pastam ama genede cok begenildi nisastasi olanlar onunla da deneyebilir.(1 paket kenton marka nisasta=1.5 su bardagi un islemini uygulayarak malzeme degisikligi yapabiliirsiniz).



9 yorum:

  1. canım işte de geldim...hayırlı uğurlu olsun..blogger dediğin gibi ilk başta biraz zorluyor insanı ama inan blogcudan daha pratik.
    sen de benim sayfama gelip 'beni izle'kısmına tıklayıp izlemeye alabilirsin.herkesi bu şekilde ya da web adresini girip izleyebilirsin.sevgiler..iyi geceler...

    YanıtlaSil
  2. Sagolasin canim cok zor goruluyor hersey nasil ustesinden gelecegim bilmiyorum, esimin de staji var citimi cikaramiyorum o yorulmasin diye simdilik yapabildigim kadariyla idare edecegim artik.

    YanıtlaSil
  3. yemekgezegeni'ne uyeliginiz icin gerekli bilgiler ve banner kodunuz mail adresinize gonderildi, lutfen kontrol ediniz.. sevgiler

    YanıtlaSil
  4. oasta harika görünüyor canım eline yüreğine sağlık.seni ekledim.sevgiler....bu arada gazianteptemi yaşıyorsun merak ettim...

    YanıtlaSil
  5. Blogspota hosgeldin canim. Pastan da muhtesem olmus, ellerine saglik. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  6. of of yine of o ne görüntü yaaaa bittim ben arkadaşım pasta şahane olmuş aayy kendimi tutamıycam şimdi gecenin bu vaktinde pasta yaptırıcan bana:) sevgiyle kal arkadaşım bloğuna ilk kez tesadüfen geldim ve çok beğendim,izin verirsen listeme ekledim.
    yalnizkralice.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. Ayyy gozlerim yasardi.Iyiki de gecmisim blogspot a.
    4 ayri insandan yorum almisim ve dordu de ayri mutlu etti beni;
    ilk olarak yetur un mesaji beni cook sasirtti ,ben mi kaldim onun ilgilenecegi diye dusunurdum ama degilmis.Yesimcigim aile olarak Afyon'lu olsak da ben Denizli de buyudugum icin kendimi hep oraya ait hissettim,simdi de fransa'da yasiyorum ve malesef dogu ya hiic gitmedim.
    Ikinci olarak kizilciksurubu arkadasim beni burada da bulmus sagolsun.
    Ucuncu olarak sevgili Betulun beni kabul etmesi
    Ve son olarak Ferzan'in beni kendiliginden kesfedip begenmesi beni cook mutlu etti.
    Sevgiyle kalin benim nese kaynaklarim.

    YanıtlaSil
  8. canım benim ne demek kabul etmek beni ziyaret eden çok özel ve değerli yorumlarını benden esirgemeyen tüm gönül dostlarımın her zaman başımın üzerinde yeri vardır.ben emek verilen her güzelliğe saygı duyarım en çokta gönlü güzel olan tertemiz yüreklere...sana türkiyeden izmirden kucak dolusu öpücükler yolluyorum.sevgilerimle...yeşim...

    YanıtlaSil
  9. yemekgezegeni'ne uyeliginiz icin gerekli bilgiler ve banner kodunuz mail adresinize gonderildi, lutfen kontrol ediniz.. sevgiler

    YanıtlaSil

Sen de yorum yazmak istermisin?