15 Şubat 2009 Pazar

Milfoy Yelkenleri


Bizim bu yabanellerde cektigimiz cile nedir ....
Herkes fincan der , caybardagi der biz cup ile isteriz. Herkes hazir yufka der , bizimkilerin tadini bulamayiz. Herkes kare milfoyle yapar onu da bulamayiz.
Bizim buralarda milfoyun kare olanlari icad edilmemis zannedersem ki; ne kadar magazaya sorduysam fransizlar trene bakiyo gibi oldular...
Biz de yuvarlak milfoyle idare edecegiz artik dedim pes ettim aramiyorum.
Verecegim tarif tam bir usengec yemegi desem yeridir.Yemek yapmaya usendigimde basvurdugum yemeklerden biridir.
MALZEMELER
  • - 2 adet yuvarlak milfoy
  • - 250 gr kiyma
  • - 1 iri sogan
  • - 1 domates
  • - 1 tutam maydonoz
  • - tuz, baharat, yumurta sarisi, siviyag

YAPILISI

- Soganlari incecik dograyip, yag ile birlikte tavaya aliyoruz.

- Pembelesen soganlara kiymayi ilave edip karistiriyoruz.

- Kup dogradigimiz domateleri de ilave ediyoruz, karistiriyoruz.

- Tuz ve istediginiz baharatlari ekleyip karistiriyoruz.

- Ince dogranmis maydonozlari ekleyip, ocagin altini kapatiyoruz, karistirarak iyice sogutuyoruz.

- Yuvarlak olan milfoyleri yariya kesip D seklini veriyoruz.

- ic harci yarim dairelerin yarisina dokuyoruz, bolusturuyoruz.Bos kalan diger yarisini da uzerine kapatip kenarlarini parmak uclarimiz ile bastiriyoruz.

- Yumurta sarisini firca yardimi ile milfoylerin uzerine suruyoruz.

- Onceden isinmis 225° lik firinda pisiriyoruz.

NOT

- Ben et urunlerini tuketmeyi fazla sevmedigim icin kendime patatesli yaptim (soganla patatesi kavurup, tuz ve karabiber ekip karistirin) sonuc mukemmeldi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sen de yorum yazmak istermisin?