15 Şubat 2009 Pazar

Pure Ustu Kofte

Omrunde patates sevmeyen kayinpaderim birazcik daha istedi sok oldum.Acaba ben mi yanlis duydum dedim ve bir daha sordum bana guldu , dogru duydun dedi.Daha once hic pure denememistim;patates salatasi gibi ezme yapardim, hazir pure yapardim ama bunu yapmazdim meger neler kacirmisim.



MALZEMELER


PURE ICIN
  • - 6 patates(haslanmis)
  • - 1 su bardagi sut
  • - 2 yemek kasigi kasar rendesi
  • - 1 yemek kasigi tereyagi
  • - tuz, karabiber

KOFTE ICIN

  • - 500 gr kiyma
  • - 2 rendelenmis sogan
  • - 5 yemek kasigi cekilmis bayat ekmek
  • - 1 yumurta
  • - 1 bulyon
  • - 2 damla limon suyu
  • - tuz, karabiber, pulbiber, nane , siviyag

UZERI ICIN

  • - Dilimlenmis domates

YAPILISI

- Koftelik malzemeleri karistirip yoguruyoruz.Parmaktan biraz daha kalin sekil verip bir tabaga dizip uzerini kapatip dolaba aliyoruz.

- Haslanmis ve daha halen cok sicak olan patatesleri baska bir tencerenin icine soyup, eziyoruz.

- Patateslerin uzerine sutu ve tereyagini alip catalla karistiriyoruz.

- Sutu ceken patateslere tuz, karabiber ve kasari ekleyip altini kapatiyoruz.Karistirip sekil vermek icin tepsimize dokuyoruz(tepsimizi onceden sutle hafifce islatabiliriz yapismamasi icin).Tepsinin uzerine bir kapak kapatip sonrada bir havlu kapatiyoruz.Sogumamasi icin

- Kofteleri kizartip; ters cevirdigimiz purenin uzerine aliyoruz.

- Kofteleri kizarttigimiz tavada domateslerimizi de kizartiyoruz. Onlari da koftenin uzerine aliyoruz.Yemegimiz hazir.

NOT

- Pure 4 porsiyonluk cikiyor ama kofteyi biraz azaltabilirsiniz cunku kisi basi 7 ser kofte yedik. Ama devir hesap devri oldugu icin kismakta yarar var derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sen de yorum yazmak istermisin?