15 Şubat 2009 Pazar

Kendi Cokelegimden Pogacalar


Etkinliklere nasil katilinir bilmiyorum , ama bilseydim ben de bu tarifle mayalilara girerdim. Borek cani isteyip de yapamayanlara gore. Icinde kendi yaptigim cokelek var. Onunda fotografini cekmek isterdim ama bir dahaki sefere insallah.Bizim buralarda inek bulamayacagima gore sterilize edilmis tam yagli paket sutlerden aldim kaynattim, icine tuz doktum.... hayir, anneme telefon ettim bi de yogurt dok dedi.... hayir, aklima lavantin in sitesinde gordugum sirkeli peynir geldi, denedim..... evet sut topaklanmaya basladi temiz bir tulbente doktum ,yarim saat icinde hazirdi.Bunun gururuyla evet sonunda pogaca , borek yapabilecegimi anladim.Deneyin pisman olmayacaksiniz derim.
MALZEMELER
HAMURU ICIN
  • - 4 yumurta (sari- beyaz ayrilmis)
  • - 2 yemek kasigi seker
  • - 2 yk tuz
  • - 1 lt sut (sicak)
  • - 2 tatli kasigi maya
  • - 1 su bardagi sivi yag
  • - beyaz peynir( yumurta buyuklugunde)
  • - 1/2 subardagi sicak su
  • - aldigi kadar un (1 kg ve 6.5 su bardagi koydum 2 kg falan yapar herhalde toplamda)

IC HARCI ICIN

  • - Beyaz peynir
  • - Rendelenmis kasar peyniri
  • - Maydonoz

YAPILISI

-Sicak su , seker ve mayayi cambir kasede elimizle karistirip mayalanmaya birakiyoruz.

- Yumurtalarin beyazlarini koputuyoruz (bembeyaz)- yogurma kabina 1 kg unu aliyoruz ve uzerine tuz , yag, peynir, yumurta aklari ve hafif karistirdiktan sonra sicak sutumuzu aliyoruz yavas yavas ekliyoruz ve ayni anda un da ekliyoruz.

- Kulak memesinden biraz daha yumusak olan bir hamur elde edip mayalanmaya birakiyoruz.

- Elimize biraz yag surup hamurda parcalar kopararak bezeler yapiyoruz.

- Bezeleri elimizle cay tabagi buyuklugunde acip icine harcimizi koyup kenarlarini topladiktan sonra yuvarlak yapiyoruz.

-Yaglanmis tepsiye dizip uzerlerine yumurta sarisi surdugumuz pogacalari onceden isinmis firinda 180 ° de pisiriyoruz.

NOT

- Bu malzemelerden 4 tepsi pogaca cikiyor. Yaklasik 70-80 tane oluyor

- Eger cok yaparsaniz ve gozunuze cok gelirse derin dondurucuya atip , istediginiz zaman cikarip ,isitip yiyebilirsiniz.Tazecik kaliyor ve tadini kaybetmiyor.Haftaya kizimin dogumgunu ben bir poset attim.Cocuklu olunca insan kendini garantide hissetmek istiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sen de yorum yazmak istermisin?