12 Şubat 2009 Perşembe

Frenk salatasi ile salata (endive)





















Ismini turkce olarak bilmedigim icin yazip yazmamakta kararsizdim. Su internet nelere kadir; bir tikla endive in frenk salatasi oldugunu ogrendim. Daha onceleri adini duymustum ama kendisini gormek nasip olmamisti.Fransa' ya geldigimde ogrendim tadini tuzunu. Ilk baslarda hic yiyemedim , ama simdi kis aylarindaki favori salatam diyebilirim.

MALZEMELER


  • - 2 frenk salatasi
  • - 2 havuc
  • - 2 haslanmis yumurta
  • - mor lahana
  • - mayonez
  • - sirke
  • - zeytin yagi
  • - tuz

YAPILISI

-Frenk salatalarini irice dograyip suda 15 dk islatiyoruz(acisini almak icin).

- Diger salata malzemelerini dograyip, frenk salatasini da suzdurup karistirma kabina aliyoruz.

- Mayonez,sirke ve yagdan sos yapip; salatanin uzerine gezdiriyoruz.

- Salatanin tuzunu ekleyip karistiriyoruz,daha sonra yumurtalari dograyip hafifce karistirip servis yapiyoruz.(Ben yumurtali sevmedigim icin bu resimde yumurta yok)

NOT

- Diyabetli olanlar icin bir tarif veriyorum sayilir ; frenk salatasini Ortadan ikiye bolup haslayip limon sikarak yiyebilirsiniz.

- Frenk salatasini marulu kullandiginiz hemen hemene her alanda kullanabilirsiniz.(sandwichlerde,makarna salatasinda,normal salatalarda vb...)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sen de yorum yazmak istermisin?