10 Mart 2009 Salı

TENCEREDE FINCAN KEKI



Sagolsun "yersofrasi"arkadasim tarifi onda gorur gormez denedim ve icine fazladan bir sey daha ekledim cok nefis, pratik bir lezzet oldu . Cok tesekkur ediyorum.Cikolata manyaklari icin bire bir.Tarifim annemin komsusu Fecnur abla icin gelsin.

MALZEMELER

  • 1 yumurta
  • 1 caybardagi sut
  • 1.5 cay bardagi seker
  • 2 cay bardagi un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 yemek kasigi kakao
  • 6 tablet bitter cikolata

YAPILISI


- Yumurta ve sekeri cirpiyoruz.Sutu ve dger malzemeleri de ekleyip normal kek hamuru yapiyoruz.

- Nescafe fincanlarini yaglayip iclerine yarisina kadar kek hamurunu dokuyoruz. Iclerine birer tabletcik cikolatayi atiyoruz ki onlar en altina gidiyor.
- Fincanlari tenceremize diziyoruz ( normalde alti adet cikiyor).
- Fincanlarin yarisina gelecek kadar tencereye ilik su dolduruyoruz.
- Tencerenin agzina kagit havlu kapatip , kapagini ortuyoruz.
- Atesin uzerinde 20 dakika kapagi acmadan pisirip, 15 dakika gene acmadan alti kapanmis olarak buhariyla demlendiriyoruz.
- Ilk sicakligi cikinca tabaga ters cevirip yiyoruz.
- Ben gunduz yaptim kekleri fincandan cikarmadim (yedigim haric) ve aksam servisten once ayni suyunda 20 saniye isittim cikolatalari yeniden erimis oldu. Sanki yanardagdan lavlar cikiyormus gibi cok guzel oldu.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sen de yorum yazmak istermisin?