3 Mart 2009 Salı

PATATES GRATIN ('Gratin dauphinois')




Bloglarin birinde gordum ama hangisiydi bilmiyorum. Eger bulursam ya da o kendisini tanidiysa cooook tesekkur ederim cunku omrumde yedigim ennnn guzel yemeklerden biriydi. Daha once restorantlarda falan yemistim ama her zaman oldugu gibi evde , elde yapilanin tadi bir baska oluyor.Cok pratik ve cok lezzetli bir yemek denemenizi israrla tavsiye ediyorum. Tarifi aklimda kaldigi kadariyla uyguladim ama gercegi de boyleydi herhalde . Vee diyorum ki bu gune kadar bu lezzeti bosu bosuna kacirmisim.


MALZEMELER



  • 8-9 adet patates

  • 2 kutu krem likid

  • 1 cay bardagi kasar rendesi

  • tuz, karabiber

YAPILISI


- Patatesleri soyup, halka halka dogruyoruz.


- Patateslerin uzerine kremalari dokup tuzunu da ekleyip harmanliyoruz.


- Firin tepsisine dokup ,uzerine karabiber serpistiriyoruz ve onceden isitilmis 235 ° lik firinda patatesler yumusacik olup hafiften uzeri kizarmaya baslayincaya kadar(ki bu islem 20 dk anca surmustur) pisirip , uzerine kasar rendesini ekliyoruz. Bir bes - on dakika da boyle pisirip ballandira ballandira yiyoruz.


- Hatta yemegi bitirdikten sonra kalani olursa onu da tatli niyetine yiyoruz.

5 yorum:

  1. güzel arkadaşım benim...çok çok teşekkürler.şu anda ateşi hala çıkmadı.umarım da öyle gider.benim de hemen yüzüm gülmeye başladı.bir ateş bir de ishal en korktuğum şey..bu gece nöbetleşe oturacağız.tekrar çok sağol

    YanıtlaSil
  2. canım arkadaşım bir yorum yazdım ama giti mi bilmem.çok teşekkür ederim..şuan rahat uyuyor..sevgiler

    YanıtlaSil
  3. güzel bir görüntü.cnm istedi.krem likit, krema oluyor dimi.ellerinize sağlık..sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık, ben patatesi çok sevenlerdenim. Buyüzden bu yemeği de çok seviyorum. Zaman zaman bende yapıyorum. Fakat krema yerine beşamel sosu hazırlıyorum. Krema da tabiki çok güzel oluyor. Güzel bir hafta sonu diliyorum. Görüşmek üzere inşllh.

    YanıtlaSil
  5. Sagolun biraz gec kaldim ama Filiz cim herhalde krema deniliyor.Tabi ben Turkiye de iken boyle her eve kremalar falan giremiyordu haliyle adini da bilmiyordum. -6 sene once bir ilcede kutu sutu bile bulmaya zorlaniyorduk gerisini sen anla...

    Renklipastalar ben de ara sira yapiyordum besamel sos ile ama bu sanki daha guzel.Boyle insanin agzinda kurabiye tadi birakiyor desem bilmiyorum az mi soylemis olurum.

    YanıtlaSil

Sen de yorum yazmak istermisin?